Δευτέρα 24 Οκτωβρίου 2016

Αξιολόγηση στην Πράξη!

Μετά το πέρας της επαναληπτικής εξεταστικής του Σεπτεμβρίου του 2016, παρατηρήθηκε στα αποτελέσματα της εξέτασης του μαθήματος της Στατικής Ναυπηγικών Κατασκευών του 6ου εξαμήνου ποσοστό αποτυχίας μεγαλύτερο του ογδόντα τοις εκατό. Δεν είναι η πρώτη φορά που παρουσιάζονται μεγάλα ποσοστά αποτυχίας στα αποτελέσματα εξεταστικών περιόδων, και ενώ αντιλαμβανόμαστε τη δυσκολία που παρουσιάζει το κάθε μάθημα και τις αυξημένες απαιτήσεις που ενδεχομένως να οριοθετεί ο εκάστοτε διδάσκων στα πλαίσια της αξιολόγησης των φοιτητών, η αποτυχία σε βαθμό άνω του ογδόντα τοις εκατό δημιουργεί προβληματισμούς και αμφιβολίες τόσο για τη δυσκολία που παρουσιάζεται όσο και για τη διαδικασία της βαθμολόγησης.
Σύμφωνα με τη πρόταση της ΠΑΣΠ ΝΑΥΠΗΓΩΝ ΕΜΠ και τη σχετική απόφαση της Γενικής Συνέλευσης της Σχολής, αρμόδια πλέον να αντιμετωπίσει τέτοιου είδους φαινόμενα είναι η επιτροπή προπτυχιακών σπουδών της Σχολής, η οποία καλείται να εξετάσει την προβληματική κατάσταση του εν λόγω μαθήματος. Η διαδικασία αυτής της αξιολόγησης είναι απαραίτητο να πραγματοποιηθεί σε συνεργασία με ορισμένους εκπροσώπους των φοιτητών, καθώς για να είναι αποδοτική είναι αναγκαία η έκφραση των εξεταζόμενων.
Η επιτροπή πρέπει αρχικά να αξιολογήσει την τελική εξέταση και την βαθμολογία που προέκυψε για να συμπεράνει κατά πόσο αυστηρός ή αξιοκρατικός ήταν ο καθηγητής. Έπειτα, αναλόγως με τα πορίσματα που θα προκύψουν, η επιτροπή θα κρίνει αν είναι απαραίτητη η εφαρμογή κανονικοποίησης των αποτελεσμάτων.

Σε δεύτερο στάδιο, εφόσον η αξιολόγηση υποδεικνύει και ότι οι φοιτητές στο σύνολό τους δεν είχαν τις απαραίτητες γνώσεις για να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του μαθήματος, η κανονικοποίηση δεν αποτελεί παρά ένα μικρό κομμάτι της λύσης. Σε αυτή την περίπτωση, η επιτροπή οφείλει να αξιολογήσει συνολικά το μάθημα, τον καθηγητή και την διδασκαλία του για να εντοπίσει την αιτία που οι φοιτητές αδυνατούν να ανταποκριθούν στην εξέταση του μαθήματος, στοχεύοντας στην μακροπρόθεσμη βελτίωση της αποδοτικότητάς της διδασκαλίας η οποία αποτυπώνεται στην άνοδο των ποσοστών επιτυχίας της εξεταστικής περιόδου.

Επομένως, απαιτούμε το μάθημα της Στατικής Ναυπηγικών Κατασκευών να ενταχθεί σε αυτά τα πλαίσια αξιολόγησης είτε για να αντιμετωπιστεί η αυθαιρεσία από μέρους καθηγητή με μία πιθανή κανονικοποίηση των αποτελεσμάτων, είτε για να βελτιωθεί μακροπρόθεσμα η ποιότητα του μαθήματος και παράλληλα η ποιότητα του παρεχόμενου επιπέδου σπουδών.
Η ίδια κατεύθυνση απαιτούμε να εφαρμοστεί σε όλες τις αντίστοιχες περιπτώσεις υψηλών ποσοστών αποτυχίας καθώς επίσης και σε όλα εκείνα τα μαθήματα που παρατηρούνται παθογένειες ανεξαρτήτως αποτελεσμάτων στις εξεταστικές περιόδους.
ΠΑΣΠ ΝΑΥΠΗΓΩΝ ΕΜΠ